Pages

Tuesday, July 24, 2018

KEPULANGAN.

malam selalu merayap dengan ingatan, memori, kenangan dan peristiwa lampau. kita disogokkan dengan pertanyaan demi pertanyaan dan jawapan demi jawapan. kita diputarkan dengan jarak dan masa lalu tentang kita yang sebelumnya. 

kita kembali menjejak bekas tinggalan berupa alamat, kata-kata bahkan foto untuk menemukan diri yang sekian lama ditinggalkan. ah, kita langsung dipegunkan dengan sebuah rindu yang sesungguhnya!

dan aku tiba-tiba sahaja tersedar bahawa meromantiskan masa lalu, berlama-lamaan dengan kenangan tidak akan mendatangkan keberhasilan atau menguntungkan apa-apa. cukuplah sekadar menjejak untuk mengimbau apakah masih berdiri kaki, adakah masih berteguh hati untuk perjalanan yang lebih jauh dan panjang?

"pulang itu bukan soal berkemas dan kembali ke rumah, sayang. pulang berarti merevisi keputusan dan menata ulang." - alivia sasa.

4 comments:

Anonymous said...

atau masa lalu itu fungsinya untuk menguatkan.

(teruskan menulis ukhti :)

Unknown said...

http://offer.gearevo.com//ref/Yx21475636

Reem Doorgift said...

Semoga dimurahkan rezeki selalu

ain said...

Hi Admin! Tumpang iklan jap ya. KUALITI YANG MEMUKAU MATA ANDA DARI Al Aqsa Carpets. Boleh klik link bawah untuk lihat produk yang ada dan serta promosi sepanjang bulan ramadhan.

Barang Berkualiti Dengan Harga Kilang!

https://www.alaqsacarpets.com/