Pages

Thursday, January 16, 2014

"tulislah, kerana aku suka membaca" - anon

bismillah

ada orang yang tak perlu buat apa-apa, cuma tuliskan saja amuk resah gelisah suka riang gembira dan percikkan seluruh warna dalam kanvas hidupnya, dia mampu untuk menggerakkan orang lain turut sama-sama berkongsi rasa.

dalam kita, pasti ada orang-orang tertentu, yang saban detik kalau 'mereka-mereka' ini menulis, tak pernah lelah dalam memberi inspirasi untuk kita pun turut menulis. 

saya puntidak terkecuali.

ada blog-blog yang kerapkali saya kunjungi, membuatkan saya mampu menyelam dalam hidupnya, dan dengan tanpa sedar, meletakkan saya kembali ke dunia saya.

mereka-mereka ini, pada saya adalah sebagaimana yang anne lamott katakan;

"..there was something magical about people who could get into other people's mind and skin, who could take people like me out of ourselves and then take us back to ourselves.."

magik!

maka, teruskanlah menulis, sebab;

"if your actions inspire others to do more, to learn more, to dream more or to become more, you are a leader."

- john quincy adams

percayalah, andalah pemimpin tulisan-tulisan saya. eceh :P
ayuh, teruskanlah menulis dan saling berbagi.
 

7 comments:

IZZ HAZWANI. said...

rasa inspired! tapi masih diikat dengan gundah dan risau. mana tahu tulisan tak bermanfaat, jadi punca membakar diri di dunia lain.

T-T

Anonymous said...

Umairah.

izz hazwani;

selalu update niat, insyaAllah :) Allah lebih Maha Mengetahui.

percayalah, sekalipun bukan untuk semua, dengan niat yang baik, tulisan sendiri akan membuat kita lebih banyak belajar da memperbaiki diri ;)


Syuhada said...

Terimakasih :) Saya sendiri selalu berkira-kira sama ade nak terus menulis atau tidak.

gone said...

nak menulis suka hati tu paling mudah, tapi bila cuba nak bertaqwa sekali, AllahuAllah. refleks balik hati. dgn menulis ni la kita bleh muhasabah diri, dan dgn mbca, dpt selami byk hati.


jazakillahukhoir, kak umai.. i'm a happy reader, definitely. so grateful to bump to ur beloggiee

Anonymous said...

umy;

kongsi sikit penulis-penulis (web, blog, etc) yang menjadi pimpinan umy. nak tahu jugak. :P

Umairah. said...

syuhadaa;
sama-sama. moga terus semangat menulis :)

fyumie;
tak ada yang memulakan sesuatu terus perfect, adikku. even akak pun, selalu saja tulis sesuatu yang tak bermanfaat pun. tapi, makin hari, kita cuba belajar dan baiki diri, insyaAllah :D

anon;
one of them is yours, i guess ;P

Anonymous said...

dah lama berhenti menulis. tak tahu samada masih mampu lagi menulis. he3

- orang senyap

www.aku-otaku.blogspot.com