Pages

Monday, May 16, 2011

Fleksibel.



Satu planning baru sudah siap terlakar. Cuma, belum disusun dan didakwatkan atas kertas. Harusnya, sem ini ada dua subjek yang bakal saya ambil. Tapi, hari ini kecewa betul bila tengok kelas kosong. Dan, tertampal pada pintu,

"CANCELLED CLASS"

Dan, salah satunya, TRADITIONAL CRITISM; antara subjek yang saya daftarkan untuk semester pendek ini. Tak putus asa, saya cuba bergegas ke department. Saya cuba jelaskan masalah sebenar. Hakikatnya, agak ramai yang mahu add subjek ini, tapi sistem bermasalah. Setiap kali mahu add, tertulis "no available section". Namun, hakikatnya kuota masih belum penuh.

Sebetulnya, hari pertama cuma hanya ada lima orang saja dalam kelas!

"Subjek nie dah tak offer lagi, Dik." Wajahnya serius dan tegang, dan saya malas mahu memanjangkan kata.

Mungkin Allah sedang merancangkan sesuatu yang lebih baik.
Kita tak tahu. Tapi, dia sungguh Maha Tahu.

Masanya untuk kembali menyusun jadual, agar masa tak terbuang. Sem ini, sem yang penuh dengan contengan azam baru! Ya Allah, mohon dipermudahkan. Amin.

Ada ilmu, tapi tak berbuat sama sahaja dengan orang yang tak punya ilmu. Mungkin juga lebih teruk?

Beringatlah!


ps: ada kerja kosong yang bermanfaat? :)









3rd year: dare to be different.

bukan masanya lagi untuk main-main.
seriuslah dalam merancang!
rebutlah selagi berpeluang.

2 comments:

Jamilah Mohd Norddin said...

Umairah shafei,

Ganbatee Nee!!!

=)

Saya sudah mahu pulang ke kampung. Bercuti seminggu. hehe. Mahu berkenduri KAHWIN.

N.I.S.O ^-^ said...

sayangku,
sabar ye. ada hikmah tue.
:)
Allah nak bagi kerehatan, dan mungkin satu ruang untuk memantapkan diri.. :)