Pages

Tuesday, July 10, 2012

12:30.

--

satu hari, dia menanyakan
"bagaimana mengelak zina hati?";
persis begitu katanya.


frasa aku mungkin keras
atau jawapan mungkin tegas
atau aku sebetulnya tak memahami?
atau aku sememangnya, tak patut memberi?


dari satu buku
fikir aku, kata aku
lantun satu,
patah syair arab;
"qurbul wisaad, wa thulus siwaad"
cinta itu datang;
dari dekatnya fizik
dan panjangnya interaksi


aku, aku, aku, aku
dan adik-adikku
jauhkan fizik
dan pendekkan interaksi
moga tenang, hati-hati. 
ameen, ameen, ameen.

--

3 comments:

Unknown said...

Assalamualaikum wbt

lama tak baca puisi daripada akak :)

jauhi fizik
dekatkan rohani :')
insyaAllah akak

Umairah. said...

alyaa:

wa'alaikummussalam wrt
eh, nie boleh kata puisi ke?

hehe :)

Unknown said...

boleh
tak kisah
nak jugak ;)