Pages

Sunday, May 27, 2012

Khabarkan-

bila aku adukan pada dia dengan baur hampa, sedikit cemas, dan marah, baliknya aku rasa bersalah. tak patut, dan tak perlu aku begitu. 

aku taipkan satu mesej, maaf; walaupun dia sekadar pendengar, dan yang dimarah, dicemas, dan dihampakan itu hakikatnya orang lain. 

dia balas ringkas saja; "tak mengapa, sekali-sekala". 

-- 

"tak mengapa, sekali – sekala"

dan aku mula terperasankan jiwa adakalanya damba sisi manusiawinya; ada marah, ada kecewa, ada cemasnya. tapi, aku tutupkan rapat - rapat, tak membiasakan untuk terima kelemahan yang itu. buangkan, dan tak jujur pada diri. 

jujurlah, jujurlah sekali sekala. sekurang-kurangnya sisi lemah itu memberitahukan pada yang lain, kita juga sama seperti mereka. malah mungkin lebih menyenangkan untuk yang lainnya satu hari nanti, meluahkan rasa bila kita punya kebersamaan dan persamaan. bukankah cenderung manusia untuk berkongsi dengan manusia yang sama dengannya?

tak salah, untuk dikepung rasa – rasa yang negatif, cuma bagaimana kita mengalirkannya ke lorong yang benar!

"it's okay to not be okay"

sudah, khabarkan. 

apa yang buat kau tak senang hari ini?
sini, lepaskan-

4 comments:

Unknown said...

ingin bertawakal
namun rasanya usaha masih belum cukup
malu
layak-kah tawakal itu? :(

Umairah. said...

alyaa:

akak dah reply ke selfon.
hehe, rasa macam dah jd online counsellor pulak-

macam best jugak, tapi.
hahah XD

Anonymous said...

malam itu..

salam rindu :)

Umairah. said...

anon:
ya, malam itu
hehe.

:')