Pages

Wednesday, December 28, 2011

12:33 p.m

"..aku hanya mahu didengari cerita cintaku, kesukaan aku padanya, keinginan jahatku, dan keaiban-aiban yang aku tahu banyak lencongnya dari agama. aku hanya mahu jujur bercerita, tanpa pembohongan walau sepatah. aku hanya mahu tulus menatap matamu, dan bibirku terus bercerita tanpa takut-takut, malu-malu, atau segan-silu. dan kau tetap senyum, setia mendengarkan kerana tahumu, aku sedang masih merangkak belajar mengenal Tuhan.."


namun, sela-sela masa menemukan, mendapatkan pendengar itu mudah.
namun, menemukan pendengar tanpa penghukum itu susah.

maka Allah, didiklah telingaku untuk selalu mendengar tanpa menghukum.
izinkanlah aku yang lulus, menjadi pendengarnya!




_____
teringat kisah Rasulullah, didatangi pemuda yang meluahkan hasrat ingin berzina. erm, personaliti semacam apakah yang Baginda punya, hinggakan pemuda tersebut berani menyatakan hasrat se'keji' itu? 

"bukan soal apa yang dilihat, tapi bagaimana kita melihatnya" -ustaz pahrol #learn. :')

No comments: