Pages

Monday, January 3, 2011

Hijrah.

"selamat menjadi kalangan thoyyibat ye!"
credit: hikari



Hmmmh.


Mohon sangat Allah lepaskan perlahan-lahan SEGALA PERASAAN yang tak sepatutnya hinggap di hati.
 
Dan.. halakan seluruh emosi, hati dan perasaan hanya untukNya.

Memang. Memang pun.

Bila pentarbiyahan sudah sebati dalam diri seseorang, pasti tiada lagi yang diharapkan. Melainkan kesemuanya hanya untuk Allah semata-mata. Emosi dia, harta dia, ilmu dia, kerja dia, pasangan dia, semuanya mesti dimanfaatkan di jalan Allah.

Sesungguhnya, kita sentiasa ada pilihan. Nak belajar dengan cara yang macam mana? Nak kerja apa? Nak jadi apa? Dan..even nak kawin dengan siapa. Kita selalu ada pilihan. Kita bebas memilih.

Namun, sampai satu saat, sampai satu ketika, sampai satu detik, perasaan dan emosi berunsur peribadi itu bukan lagi jadi ukuran atau hitungan. Sebab, saat itu emosi dan perasaan harus dikorbankan dan terkorban. Walaupun kita suka dan sayang cara yang itu, walaupun kita nak jadi itu dan ini, walaupun kita suka dan sayang orang itu.

Ilusi optik betul entri ini. Heh.
Mungkin ada yang kurang jelas. Maaf sangat.
Tapi, saya yakin, ada yang memahami.
:)

Entahlah.

Kedatangan tahun baru, baik Tahun Baru Islam, mahupun Masehi, saya cuma sesungguhnya mengharapkan satu.

"Seorang Umairah Shafei sentiasa jelas matlamat dan tujuan, kenapa dia hidup. Kenapa dia diciptakan. Dan bila telah faham dan jelas, dia akan bergerak menuju matlamat dan tujuan itu, dengan cara yang paling baik. Mohon Allah selalu tunjukkan jalan, arahkan hati, akal, dan jasadnya. Mohon Allah kuatkan hatinya untuk selalu bersungguh-sungguh, bersyukur dan redha dengan takdir Allah buatnya."

Selalu ingat nie, beb!
 
Az-Dzariyat: 56.
Al-Imran: 110

Amin.






baru lepas kena basuh.
fressshhh.
terima kasih pada yang tolong sental, gosok dan basuh.
mesin basuh anda best betullah..
ngehe.
:)

No comments: