Pages

Tuesday, December 24, 2013

selamat pagi Cinta!



bismillah

saya tak tahu kenapa, tapi ada satu hal yang saya tak boleh 'refuse' di sini. saya tak boleh kata tidak, tak boleh kata enggan, tak boleh kata pergi, tak boleh kata hilang, tak boleh dan tak boleh. 

atau saya saja yang tak mahu ke depan, dan masih berpatah balik? entahlah. tapi ada sesuatu di sini yang selalu membangunkan hari, menyegarkan pagi, membuatkan saya 'merasakan' saya, memberikan kenyamanan walau entah ke berapa kali. dan paling penting, selalu saja ada sesuatu yang membuatkan saya ingin terus menulis, di sini (ahhhhhh!)

atau mungkinlah, saya yang keterlaluan mencintai, tetapi bukankah Mekah pun pernah menjadi kerinduan Nabi? Bilal pun sampai menyanjung-nyanjung Mekah dalam syairnya? atau sewaktu Umar al-Khattab, dalam kerinduan yang terlalu, tidak dapat menerima ketentuan mereka harus berpatah balik ke Madinah, setelah termeterainya Perjanjian Hudaibiyah?

atau mungkin;

"sometimes you have to step back in order to move forward"

yeah! 

ps: maaf, #rantings pagi. dah, selamat bekerja dengan semangat! (esok cuti :P)

2 comments:

Unknown said...

benarkah akk y menjadi editor majalah JOM? berbunga hati saya. teruskan ye kak. moga allah mudahkan.

Umairah. said...

noor;
ye, alhamdulillah. mehla opis majalah jom, membeli belah ;)