Pages

Saturday, September 14, 2013

monolog III.

saya rasa saya semakin membosankan.
 
saya banyak bercakap dengan diri sendiri, tapi terlalu banyak, tersimpan dalam hati. tidak terurus, akhirnya perlahan-lahan, lenyap dan hilang. 

lama saya memilih untuk tak menulis, tak meluahkan, dan tak bercakap tentangnya. sebab kononnya 'kematangan' dan 'kedewasaan' perlu begitu.
 
namun, ada masa-masa tertentu, bila sampainya waktu-waktu memberontak, saya akan termenung depan laptop, dan mula untuk menulis, tapi seringkali kaku dan berakhir dengan 'backspace'.
 
draf kosong lagi, hampa.

atau entahlah, saya rasa makin hilang 'kompromi' dengan perasaan sendiri. emosi bukan lagi satu seni, yang beralun-alun indah dengan banyak warna. tapi, semacam sudah jadi hitam putih, sama ada saya buang atau simpan.
 
kalaupun tersimpan, 
kerapkali akhirnya;
 
"perasaan ini tak perlu. 
sudah, buang!"

sungguh, macam kilang.

--

atau sebenarnya bagus, bila kita mula 'refuse' benda-benda yang kita rasa 'kecil'?
hmm.

 

5 comments:

ireminisces said...

Asalamu alaikum,

english

Take Care

A.N said...

Anis pun selalu tertanya-tanya soalan terakhir akak tu.

Takpe kak, teruskan berdoa. Semoga Allah meng-ilhamkan yang terbaik untuk akak.

Umairah. said...

ireme;
thanks

anis;
thanks a lot anis sebab selalu care, walau apapun akak yang akak ramble :')

sangat appreciate!
untuk anis jugak, ameen3 :D

fatinmarini said...

this is the exact reason why i've stopped writing, kak umy. :(

|umairahshafei|عميرة شافعي said...

fatinmarini;
but..are you truly happy by doing that, adikku?

hmm? :')