Pages

Friday, April 19, 2013

bila banyak cerita, dalam satu cerita, nah;

"when you dont know what to say anymore, just take off the masks and speak your heart" - yasmin mogahed.

baiklah.
nah, (lagi sekali);

bismillah

"and yes, he is lefthanded!" auradeviantart
 
 
aku rasa, dia ini jenis yang punya banyak 'ruang', dan adakalanya kalut sebab terlalu mudah dan bebas. pendiam dan perahsia. hmm, tidak juga, sebab dia pun jenis yang terbuka, mesra, dan banyak cerita.

kadang-kadang, dia 'ada' dalam ramainya manusia, tapi mudah juga dia 'hilang' dan hidup dalam jiwa, akal fikir, dan angan-angannya sendiri. tapi sebenarnya, dia dengar. dia lihat, dia baca. pendek kata, dia ada.

dia pemberani. dia ada blog yang bila dirobek isinya, ‘kan tertemukan sejuta lemah dipertonton lantang di sejuta khalayak manusia. dia juga penakut, sebab ada sebahagian ruang yang dia masih bercerita, tapi cuma pada dirinya sendiri.

yang paling aku suka tentang dia, dia hidup. dia hidup dalam keramaian manusia, dan juga benda. dia hidup dalam kartu bas, dia hidup dalam resit belian, dia hidup dalam buku teks, dia hidup dalam buku nota kecilnya, dia hidup dalam talipon bimbit semurah dan semahal apapun. juga, dia hidup dalam slip bank. oh, ada lagi. kadangkala, dia juga hidup dalam resit librari sama ada resit pinjaman, atau resit pemulangan.

dia menghidupkan semua yang mati dengan huruf-hurufnya. dia bernafas, pada masa yang sama berkongsi nafas.

aku tidak tahu menahu, tidak jelas, tidak pasti, tidak, tidak, tidak (______) entahlah, kalau-kalau aku ini yang ‘gila’ atau apa, tapi kalau kau adalah yang tertakrif, aku rasa mudah untuk aku jatuh cinta. atau sebenarnya, aku sudah jatuh cinta?

hmm.

--
"the reality of love is that it is like a mirror in which the lover sees his characteristics and kindness in the image of the one he loves, so in reality he loves nothing but himself and his characteristics and the one who has similar characteristics" - ibn qayyim al-jauzi 
"my love for you once had nothing to do with Him. so it was not love for you or love for Him. it was love for me" - yasmin mogahed
--

bukankah sebenarnya, dia cinta diri dia sendiri? subhanallah, apakah kadang-kadang, "kita" ini individualistik dalam mencinta? atau sebenarnya, bagaimana?

hesy, entri tak masuk mood pru13 langsung (=,=)'
dasar eskapis.

 

No comments: