Pages

Wednesday, May 23, 2012

cinta; pegang tangan aku, bimbing aku lagi.

2 tahun:
ummi bilang, "'o' huruf pertama akak kenal"

10 tahun:
teman bilang, "tulisan hang besaq"

16 tahun:
kawan bilang, "tulisan hang macam cacing, terangkat atas baris"

17 tahun:
ummi bilang, "cuba akak tulis "h" elok-elok sikit. ummi tak nampak beza dengan "n" pun. pemeriksa tak nampak nanti."

aku fikir, itu kali terakhir
ternyata, untuk yang ke-23
aku hidup, masih ada
-yang lainnya;


dan 
pensyarah bilang: "la yajuz wujudul ___ qobla al-ha'"


midterm, rcp - dr badri


--
rahmat;
dikelilingi orang 
yang tulus mencinta-
--
cinta,
pegang tangan aku,
bimbing aku lagi
--



_____
terima kasih untuk yang mencintai setulus hati,
esok paper tilawah, mohon doa kalian yang solehah!


:')

5 comments:

Anonymous said...

akak..

Robbana yassir wala tu'assir..

gud luck! :)

~huda~

Unknown said...

manis

ismisyahida. said...

rahmat;
dikelilingi orang
yang tulus mencinta-
--
cinta,
pegang tangan aku,
bimbing aku lagi.


cinta, bimbing aku juga!

^^

A.N said...

Kak, asif. ma ma'na teguran lecturer akak tu ye?

Saya tak faham arab sangat :[

Umairah. said...

huda:
t.kasih huda! :)

hazen:
alhamdulillah.

kak syida:
kena masuk list, yg ke-6;
may..be?

anis:
oh, sini akak kongsikan ye;

la yajuz: tak sepatutnya
wujud: ada
qobla: sebelum
ha': huruf ha'

selama nie, akak silap tulis huruf ha'. so, ustaz betulkan. kalau perasan, ada ustaz tunjukkan part yg salah tu. akak terlebih letak "rumah" untuk huruf ha'.

haih
=,='

insyaAllah, tak salah lagi XD

"we're never too old to keep learning!"