Pages

Wednesday, April 18, 2012

pilihan kita berdua, adalah yang kedua.



kau katakan, telah dimaktubkan
ada positif ada negatif
dan aku katakan, cenderung kita
pada membanding - banding


kita simpulkan secara mesra
putuskan sengketa, katakan saja
kau - aku suka yang lebih


bila kau katakan ada negatif ada positif
aku katakan ada syurga ada neraka
dan lagi sekali, putuskan,
katakan saja


mengapa telah aku - kau jilat dunia ini
sepertinya manis, sedang adanya
pilihan kedua yang lebih-lebih;
pilihan mesra, yang tadi kita suka


kewajaran kawan, kita bandingkan begini
hidup dunia memang bosan, penat, letih
jemu, pahit, hitam, kelabu, semuanya!


kerana kita ada yang kedua
Syurga yang rehat, bahagia, puas
nikmat, putih, cerah, semuanya!


kau bisikkan pada-ku
"kawan, ingatkan aku
dunia memang untuk berpenat - penat"


bisikan aku pada-mu
"kekasih, bawa aku pada hakikat
pilihan kita berdua, adalah yang kedua"


_____
qoblazuhri/april12/uiam