Pages

Thursday, January 5, 2012

Blanques.


bila bercakap, walau ketika hati ingin menipu, kita takkan mampu menahan mata yang akan selalu jujur membenarkan. 
dan bila cuba-cuba menyembunyikan, kita akan mula gelabah dan teragak-agak, dan akhirnya akan termalu-malu sendiri mengenangkan. 
--

bila tulis, kita boleh menyisihkan sebahagian dari rasa-rasa yang kita mahu, hanya Dia dan kita saja yang tahu!   
syukur aku, pada tangan yang Kau pinjamkan untuk aku sorokkan rasa-rasa lain; hanya Engkau dan aku.   
hanya Kita.



______
blanc- wiktionary

Adjective

blanc m (feminine blancamasculine plural blancsfeminine plural blanques)
  1. white

*hmm lapaq lah! =,=

4 comments:

nusrah said...

Saya baru tahu tentang ini..
heh.
meaningful of blanques...! ;)

p/s : siap letak kamus lg nih. p la makan nuuu. sat g sakit perut lapaq. :p

Umairah. said...

:')

ps: time for bekfas! jom?

Anonymous said...

ajarkan aku menulis..

agar bisa smbunyikn rasa2 lain yg hnya aku n Allah je tau..hehe


salam rindu.

~huda~

p/s : ada komen yg huda x letak nama tau, unknown :)

Umairah. said...

to huda:

semua org boleh menulis lah, syg.
perlu pen dan kertas sj, dan Allah akan baca kesemuanya!

even yg tak tertulis pun. xD

:')

ps: okai, noted!