Pages

Monday, December 5, 2011

OOL #2 : "do not complain from Allah, but to Allah"





Orchards Of Love #2


apa yang buat kita rasa ada barrier antara kita dengan Allah? sedangkan Dia dari dekat dari mak ayah, dari suami, dari isteri, dari kawan-kawan, dari kaunselor, dari doktor, dan lain-lain. malah, lebih dekat dari diri kita sendiri. subhanallah!

-ya Allah, dia cantik, dia baik. aku ada rasa iri hati dengan dia.
-ya Allah, tadi aku tak dapat jawab exam.
-ya Allah, aku tengah sedih. pujuklah aku.
-ya Allah, aku tengah tak ada semangat nak berhalaqah. 
-ya Allah, aku betul-betul suka dia.
-ya Allah, aku lapar sangat.
-ya Allah, aku letih.
-ya Allah, aku tak kuat.
-ya Allah, aku rindu.
-ya Allah, aku gembira kawan dengan dia.
-ya Allah, aku nak balik.
-ya Allah, aku seronok dengar talk tadi.
-ya Allah, kenapa hujan cantik sangat?
-ya Allah, aku rasa marah.
-ya Allah, aku rasa malas nak study.

Allah Maha Mendengar! Maha Memahami. :')
Saya merasakan bahawa, nikmat terbesar yang kita punya adalah, Allah adalah Tuhan kita.

Belajar untuk melontarkan apa saja, pada Dia. Hanya -Dia. Bersediakah? :D 
(learning)  :^)




"jangan complain apa yang didatangkan dari Allah, tapi complain kepada Allah." #OOL 2




_____
khas buat adik akak tercinta, selamat hari lahir yang ke-21. usia 21 tahun, bukanlah penamat kepada pencarian 'solehah' dalam diri. selamat menemukannya, sedikit demi sedikit. sama-sama kita memberi dan menerima. salam sayang keranaNya selalu! :D (05122011)



4 comments:

nusrah said...

jazakillah for sharing this umy. Mesti banyak sgt dpt ilmu baru kan? ^^ (kejelesan nih.. :p )

p/s : really love the quote ; do not complain from Allah, but to Allah.

Umairah. said...

ye, byk sgt dear!
heh, mmg nak nusrah jeles xD

ps: really love the one who loves the quote. :P

Anonymous said...

umaiiiiiiiiii!!!!!

assalam,
ika nie,ika irshad. ya Allah rindunye kawanku sorang nie!!!!

nk jumpe kamooo

:D

Umairah. said...

eh?

camne leh tersesat kat blog umy nie?
tup2, jejak kaseh pulak. heh

subhanallah, umy pun.
rinduuuuu amat~ T.T

how r u deary? :')